pondělí 27. února 2012

Havárie disku

Tak spadlo pole na HP DL125 G5, bylo tam zrcadlo, 2x 160 Seagate. Z jednoho disku to nenajelo vůbec - chybějící soubor, z plexu to trvalo asi 3 hodiny k přihlášení a pak nic. Odpojil se fyzicky  jeden disk (tento server se musí komplet vytahnou z racku) - po spuštění dotaz jestli z prvního disku nebo plexu - z prvního to nenajelo (stejná chyba jako předtím) - proč výběr, když disk byl odpojen?  (jenomže který disk?), takže restart a plex - najelo to rychle - chkdsk, dost chyb a po restartu server najel - sice jaksi pomalu ale najel. Funkce terminálového serveru obnovena - v logu plno chyb HARDDISK1 - ale který to je? No když to jede, rychle uděláme zálohu - spouštím instalaci Zálohování, trvá asi 5min - ale najede. Po spuštění zálohování hned konec - chyba - nelze provést stínovou kopii na svazku se selháním redundance. Zruším zrcadlení a mám dva jednoduché svazky C:, zálohování stále nejde. Najdu ve vlastnostech disku zakázaní stínové kopie - a mám to. Nemám. Zálohování nejede, stále stejná chyba - druhý disk (ten co není připojen) nejde odebrat, jen aktivovat, to nikam nevede - není připojen. Zavírám konzolu a znovu ji spouštím - je to lepší než refreše, nepřítomný disk jde odebrat. Mám jeden disk s jednoduchým svazkem a konečně se rozbíhá záloha - 30GB bude trvat aspoň hodinu.
Tedy - refreše ve správci disků moc nefungují.
Při rušení zrcadla - vybere se zrcadlo a volba odebrat zrcadlo - objeví se dva disky - jeden živý, druhý mrtvý s úkolem - odeberte disk se zrcadlením.. ale který? Zkusil jsem ten mrtvý a vyšlo to. Doufejme, že kdyby tam byl anglický originál, byl by dotaz jasnější..

Chyba v System logu - vadné bloky na HARDDISK1 - Microsoft všechny pošle na odkaz pro Server 2000, který moc nepomůže - já jsem uvedené klíče v registru nenašel.. Sysinternal mají jakýsi nástroj WINOBJ, nevím, jestli udělá někomu jasno, ale asi je to cesta.

Žádné komentáře:

Okomentovat